CCL

Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

Szerző:Stiglitz, Joseph E.
Cím:Creating a learning society (magyar) A tanuló társadalom megteremtése : a növekedés, a fejlődés és a társadalmi haladás kérdéseinek új megközelítése / Joseph E. Stiglitz, Bruce C. Greenwald ; [ford. Felcsuti Péter és Vidovics-Dancs Ágnes]
Megjelenés:Budapest : Napvilág, 2016
Terjedelem:678, [1] p. : ill. ; 25 cm
Megjegyzések:Névmutató: p. 661-668.
Bibliogr.: p. 621-652.
Már régóta tudjuk, hogy az életszínvonal növekedése a technológiai fejlődésnek és nem a tőkefelhalmozásnak köszönhető. Az is világos, hogy a fejlett és fejlődő országokat nem az erőforrásbeli vagy a termelésbeli különbségek, hanem tudásbeli szakadék választja el egymástól. Sőt a fejlődő országok növekedési üteme nagyrészt attól függ, milyen gyorsan tudják ezt a szakadékot eltüntetni. Ezért, ha meg akarjuk érteni, hogyan növekednek és fejlődnek az országok, elsősorban azt kell tudnunk, hogyan tanulnak, hogyan lesznek hatékonyabbak, és mit tehet az állam a tanulás elősegítése érdekében. Joseph E. Stiglitz és Bruce C. Greenwald könyvükben bemutatják, mennyire fontos ez a felismerés mind az elméleti közgazdaságtanban mind a gazdaságpolitikában. Kenneth J. Arrow 1962-es Csinálva tanulás című cikkéből kiindulva elmagyarázzák, miért különbözik a tudás előállítása más javak termelésétől, és hogy önmagukban miért nem hatékonyak a piacok a tudás létrehozásában valamint elterjesztésében. A növekedésben és a fejlődésben középponti szerepet játszik a tudásbeli szakadékok megszüntetése és a lemaradók tanulásának segítése. A tanuló társadalom megteremtése azonban ugyanilyen fontos a fejlett országokban is, ha meg akarjuk őrizni a már elért életszínvonalat. Stiglitz és Greenwald a kifinomult gazdasági elemzéseket közérthető formába öntve az endogén növekedés olyan új modelljeit mutatják be, amelyek fenekestül felforgatják a helyi és a globális politikáról, illetve a kereskedelmi rendszerekről korábban kialakult nézeteket. Levezetik, hogy miképp segíthetik a jól tervezett kereskedelem- és iparpolitikai kormányintézkedések a tanuló társadalom megteremtését, illetve hogyan akadályozhatják azt a rosszul tervezett szellemitulajdon-rendszerek. Elmagyarázzák azt is, hogy végső soron minden kormányintézkedés negatívan vagy pozitívan, de hat a tanulásra, és ezt a tényt a döntéshozóknak is fel kell ismerniük. Megmutatják, miért gátolja számos bevett előírás folyamatosan a tanulást, különösen azok, amelyek a statikus forráselosztásra építő neoliberális tanokhoz kapcsolódnak. A sok provokatív következtetés közül is kiemelkedik az a meghökkentő állítás, hogy a szabadkereskedelem stagnáláshoz vezethet, ugyanakkor a nagymértékű iparvédelem és árfolyam-befolyásolás jót?
ETO jelzet:316 330.34
ISBN:978-963-338-397-1 (kötött) :
Ár:6500 Ft
Tárgyszavak:Közgazdaságtan szociológiai szempontok
Gazdasági fejlődés
Economics Sociological aspects.
Economic development.
Egyéb nevek:Greenwald, Bruce Corman (1946-)
Felcsuti Péter (1949-)
Vidovics-Dancs Ágnes
Borító:
LelőhelyTémaEgyéb tematikus jelzetJelzetÉvszámKötetStátuszElőjegyz.Mellékletek
DEENK Bölcsészettudományi Könyvtár [raktár]3.423.279Kölcsönözhető00
DEENK Böszörményi úti Campus Könyvtára [raktár]5109921Kölcsönözhető00
DEENK Böszörményi úti Campus Könyvtára Olvasóterem316 S92Helyben használható00
DEENK Kassai úti Campus Könyvtára [2. emelet] [közgazdaságtan]330.34 S92Kölcsönözhető00
Tiszántúli Református Egyházkerület Nagykönyvtára [tömörraktár 1.]2-62.659Kölcsönözhető00
Rekordok letöltése1