Bejelentkezés
Magyar [Hu]
English [En]
Toggle navigation
Debreceni Egyetem Egyetemi és Nemzeti Könyvtár
Bejelentkezés
Magyar [Hu]
English [En]
Debreceni Egyetem Egyetemi és Nemzeti Könyvtár
Központi Katalógus
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Kedvencek
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Lista
Mozaik
Normál, példányokkal
Hosszú, példányokkal
Hosszú
MARC
HUNMARC
Cédula
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
Tipus növekvő
Tipus csökkenő
1.
Szerző:
Rugman, Alan M.
Cím:
International business / Alan M. Rugman, Simon Collinson
Kiadás:
6th ed.
Megjelenés:
Harlow, England ; New York : Pearson, 2019
Terjedelem:
XXXVI, 755 p. : ill. ; 27 cm
Megjegyzések:
Index: p. 713-755.
Bibliogr.fejezetenként
I., The World of International Business. (p. 1-120.) - 1., An Introduction to International Business. (p. 3-39.) - 2., General Frameworks in International Business. (p. 40-89.) - 3., Multinational Enterprises, Innovation, and Competitiveness. (p. 90-120.) - II., The Environment of International Business. (p. 121-252.) - 4., International Politics. (p. 123-151.) - 5., International Culture. (p. 152-182.) - 6., International Trade. (p. 183-217.) - 7., International Financial Markets and Institutions. (p. 218-252.) - III., International Business Strategies. (p. 253-377.) - 8., Multinational Strategy. (p. 255-289.) - 9., Organizing Strategy. (p. 290-317.) - 10., Corporate Strategy and National Competitiveness. (p. 318-348.) - 11., Multnational Enterprises as Responsible Stakeholders. (p. 349-377.) - IV., Functional Area Strategies. (p. 379-546.) - 12., Production Strategy. (p. 381-415.) - 13., Marketing Strategy. (p. 416-446.) - 14., Human Resource Management Strategy. (p. 447-476.) - 15., Political Risk and Negotiation Strategy. (p. 477-510.) - 16., International Financial Management. (p. 511-546.) - V., Regional Strategies. (p. 547-712.) - 17., European Union. (p. 549-581.) - 18., Japan. (p. 582-618.) - 19., North America. (p. 619-647.) - 20., Emerging Economics. (p. 648-681.) - 21., China. (p. 682-712.)
International Business provides students with a comprehensive introduction to International Business from authors at the forefront of research in international and strategic management. Taking a regional approach, this text challenges some of the underlying assumptions behind globalization and focuses on both the dominant economies - the EU, the US and Japan - as well as emerging markets in world trade, such as Brazil, India and China. The book also integrates analysis of the competitive environment and the internal resources of the firm to provide a strategic view of international business. The book is written for students on undergraduate and postgraduate degree programmes in business, or business-related disciplines.
ETO jelzet:
339.9
ISBN:
978-1-292-06439-0 (print) 978-1-292-06444-4 (PDF) 978-1-292-17593-5 (ePUB)
Tárgyszavak:
Nemzetközi gazdasági kapcsolatok
International economic relations.
Egyéb nevek:
Collinson, Simon
Borító:
Kedvencek között:
Raktári kérés
Előjegyzés
Lelőhely
Téma
Egyéb tematikus jelzet
Jelzet
Évszám
Kötet
Státusz
Előjegyz.
Mellékletek
DEENK Böszörményi úti Campus Könyvtára Olvasóterem
339.9 R96
Helyben használható
0
0
DEENK Böszörményi úti Campus Könyvtára [raktár]
7101339
Kölcsönözhető
0
0
DEENK Böszörményi úti Campus Könyvtára Kölcsönzőtér
339.9 R96
Kölcsönözhető
0
0
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v9.4.11
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.