Bejelentkezés
Magyar [Hu]
English [En]
Toggle navigation
Debreceni Egyetem Egyetemi és Nemzeti Könyvtár
Bejelentkezés
Magyar [Hu]
English [En]
Debreceni Egyetem Egyetemi és Nemzeti Könyvtár
Központi Katalógus
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Kedvencek
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Lista
Mozaik
Normál, példányokkal
Hosszú, példányokkal
Hosszú
MARC
HUNMARC
Cédula
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
Tipus növekvő
Tipus csökkenő
1.
Szerző:
Guy, Kolleen M.
Cím:
When champagne became French : wine and the making of a national identity / Kolleen M. Guy
Megjelenés:
Baltimore, Md. [u.a.] : Johns Hopkins University Press, 2003
Terjedelem:
XI, 245 p. : ilkl., ; 24 cm
Megjegyzések:
Bibliogr. és indexet tartalmaz
Winner of the Outstanding Manuscript Award from Phi Alpha Theta, this work explains how nationhood emerges by viewing countries as cultural artifacts, a product of "invented traditions." In the case of France, scholars sharply disagree, not only over the nature of French national identity but also over the extent to which diverse and sometimes hostile provincial communities became integrated into the nation. In When Champagne Became French: Wine and the Making of a National Identity, Kolleen M. Guy offers a new perspective on this debate by looking at one of the central elements in French national culture-luxury wine-and the rural communities that profited from its production. Focusing on the development of the champagne industry between 1820 and 1920, Guy explores the role of private interests in the creation of national culture and in the nation-building process. Drawing on concepts from social and cultural history, she shows how champagne helped fuel the revolution in consumption as social groups searched for new ways to develop cohesion and to establish status. By the end of the nineteenth century, Guy concludes, the champagne-producing provinces in the department of Marne had developed a rhetoric of French identity that promoted its own marketing success as national. This ability to mask local interests as national concerns convinced government officials of the need, at both national and international levels, to protect champagne as a French patrimony.
Sorozati cím:
(The Johns Hopkins University studies in historical and political science ; 121,[1])
ETO jelzet:
663.223 641.2
LC jelzet:
TP555
ISBN:
9780801887475
Tárgyszavak:
Pezsgő (bor) Franciaország
Champagne (Wine) France.
Egyéb nevek:
The Johns Hopkins University studies in historical and political science
Borító:
Kedvencek között:
Raktári kérés
Előjegyzés
Lelőhely
Téma
Egyéb tematikus jelzet
Jelzet
Évszám
Kötet
Státusz
Előjegyz.
Mellékletek
DEENK Böszörményi úti Campus Könyvtára Olvasóterem
663.2 G30
Helyben használható
0
0
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v9.4.11
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.